21 трав. 2023 р.

22.05.2023


Раніше багато які батьки і вчителі були прихильниками дуже суворого виховання🤨. Вони вважали, що дитину не слід хвалити за те, що вона повинна робити апріорі. Щоб не виділяти її серед інших, щоб вона, як кажуть, не зазнавалася... 

☝️Сварили ж дітей і карали навіть за дрібниці, адже були переконані, що таким чином підштовхують дітей працювати над собою й удосконалюватися. 😞На жаль, як наслідки такого однобічного виховання виникали дитячі психотравми, що негативно вплинули на життя людей. 

🤔Через такий досвід більшість сучасних батьків ударяється в іншу крайність. Деякі з них намагаються дітей постійно нахвалювати, а сварять лише у виняткових випадках. 

⁉️Де ж істина? Як завжди, десь посередині.

🧡 Безумовно, дитину треба хвалити, вона потребує вашої оцінки її поведінки, її спроб, її діяльності, вашої щирої похвали! Але як це робити правильно? 

✅Виявляється, не кожна похвала на користь дитині. Іноді наші слова і дії можуть викликати залежність від думки дорослих або навіть погіршення поведінки. Кожна дитина вимагає індивідуального підходу, але ми спробуємо дати кілька загальних порад.

🎡Гортайте карусель і беріть до уваги! 

🥰Доцільно підкріплювати похвалу обіймами, погладжуванням по спині, плесканням по плечу. Тактильний контакт дуже важливий.

☝️ І ще... в жодному разі не дозволяйте собі нещирість! Якщо ви говорите одне, а думаєте інше, діти відразу це відчують. По-перше, це загрожує довірі між вами, а по-друге, така похвала просто марна.

🥰👨‍👩‍👦Спілкуйтеся з дитиною, прислухайтеся до неї, цікавтеся її справами — і успіх у вихованні сильної, вільної та щасливої особистості не забариться!
Терапевтична казка
"Казка про кошеня, або Чого мені хвилюватися?"

🎯Мета: подолання страху зробити що-небудь неправильно, боязні школи, помилок, оцінок. Загальна боязкість.
✔Зміст
Жив-був в одному казковому місті маленьке Кошеня. У нього були мама і тато, а ще воно ходило в школу. Так-так, навіть в казковому місті маленькі кошенята теж ходять в школу.
Але наше Кошеня не любило ходити в школу. Воно завжди вередувало, коли збиралося туди вранці. Потім воно довго турбувалося, поки їхало до школи в автобусі. Далі - більше: майже всі уроки Кошеня мало не плакало від страху, ховаючись за книжкою, щоб його ненароком не помітив вчитель ... Назад додому воно пробиралося по дворах, не чекаючи своїх друзів.
Мама Кошеняти дуже засмучувалася, коли дізнавалася про це. І одного разу, укладаючи синочка спати, мама-кішка підіткнула йому ковдру тепліше, погладила по шерстці і запитала:
«Малюк, я бачу, ти не хочеш ходити в школу? Чому? »
- «Я весь час боюся, мама, - зізналося кошеня, - боюся їхати в автобусі, боюся сидіти на уроці і боюся йти по вулиці зі звірятами з нашого класу».
«Чого тут боятися?» - здивувалася мама.
- Ах, мама ти нічого не розумієш. Я весь час хвилююся, що я що-небудь зроблю не так: в автобусі я боюся, що на повороті впаду на підлогу, і всі будуть сміятися. У школі я боюся, що неправильно відповім і вчителька поставить мені двійку. А на вулиці я боюся, що всі звірята почнуть бігати наввипередки або кидати шишки - хто далі, і раптом у мене не вийде і ніхто не буде зі мною дружити? » - сказало Кошеня і мало не розплакалося - так йому стало себе шкода.
- Ну гаразд, не горюй, малюк, - ласкаво сказала мама-кошка.- Я тобі допоможу. Але це завтра, а зараз пора спати.
Зраділо Кошеня і заснуло задоволене. А мама задумалася: «Чим же допомогти моєму малюку?» Думала-думала і придумала.
На ранок мама дала Кошеняті коробочку з льодяниками і сказала так: «Це не прості цукерки, а чарівні. Як тільки почнеш боятися щось зробити не так, дістань одну цукерку, з'їж і скажи три рази чарівні слова: Чого мені хвилюватися? - і все пройде ».
Увечері Кошеня прибігло зі школи радісне і закричало: «Ура! Матусю, я сьогодні нічого не боявся, і в школі отримав п'ятірку, і прибіг швидше за всіх! Які чудові чарівні цукерки! » Мама-кішка посміхнулася і сказала: «Малюче, я хочу розкрити тобі одну таємницю. Справа в тому, що я дала тобі не чарівні, а звичайнісінькі цукерки ».-« Як звичайні? - не повірило кошеня.- А чому ж я не боявся, чому п'ятірку отримав і прибіг швидше за всіх? Ти мене, напевно, обманюєш? ».-« Не обманюю, - сказала мама. - Я насправді поклала в коробочку звичайнісінькі льодяники. А раз вони не чарівні, то допомогти тобі вони ніяк не могли. Значить, ти сам собі допоміг. Ти повірив в свої сили і переміг страх. Значить, ти прогнав його назавжди, мій маленький герой ».
Як чудово, що я більше не буду турбуватися! - закричало кошеня.- Це чудово, що я переміг свій страх сам! Я, напевно, зараз навіть сам би засміявся, якби гепнувся на підлогу. Це ж зовсім не так прикро. Ану! - сказало Кошеня і негайно гепнулося на підлогу, розтягнувшись на зразок морської зірочки.- Ха-ха! Як смішно! Це швидше весело, ніж прикро. Мабуть, потрібно спробувати ще отримати двійку.
- Ну-ну, що ще за фокуси? - захвилювалася мама-кішка.- Навіщо тобі двійка! Перестань, будь ласка, бешкетувати.
- Ну що ти, мама, про двійку це я пожартував, просто пожартував. А якщо ти починаєш за мене турбуватися - з'їж цукерку і скажи три рази «Чого мені хвилюватися?» і все пройде. Перевірений спосіб!

❓Питання для обговорення
Чому Кошеня не хотіло ходити в школу?
Чого і чому воно боялося?
Чим чарівні слова допомогли Кошеняті?
Вигадай сам нові, більш сильні чарівні слова.

Джерело казки: збірник Хухлаева О.В., Хухлаев О.Е. "Лабіринт душі. Терапевтичні казки".
Питання для обговорення: Чернецька Світлана.



Немає коментарів:

Дописати коментар